Η σκύλευση του οδικού δικτύου και των υποδομών του Ηρακλείου δεν μπορεί να συνεχιστεί

από Χρήστος Κώνστας

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ηρακλείου την 1η Μαρτίου μεταξύ άλλων συζητήθηκε το αίτημα εταιρίας κινητης τηλεφωνιας  να επιβεβαιωθεί η άδεια που είχε λάβει ήδη απο την τεχνική υπηρεσία του Δήμου Ηρακλείου για την εκτέλεση εργασιών  ανάπτυξης του δικτύου της στη πόλη του Ηρακλείου.Με αφορμή την αποκατάσταση του διαδικαστικου ζητήματος που είχε προκύψει σε σχέση με το χρόνο και τη διαδικασία έκδοσης της σχετικής άδειας, επανήλθε στο επίκεντρο το ζήτημα τόσο στην ποιότητα εκτέλεσης αντίστοιχων έργων ,όσο και στην ποιότητα της αποκατάστασης των δημοτικών υποδομών στις οποίες παρεμβαίνουν οι εταιρίες,αναδεικνύοντας πέρα απο τη διαδικασία και την ουσία του ζητήματος. αφορά στην εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, θεωρώ οτι πρέπει να ξαναδούμε πέρα απο την διαδικασία , την ουσια.

Ποια είναι η ουσία λοιπόν.Η ουσία αφορά σε μια ωμή πραγματικότητα που βιώνει η πόλη μας,οχι σήμερα, οχι χθές,ουτε καν προχθές αφου είναι μια παθογένεια που διαιωνίζεται και στην οποία οφείλουμε να ανταποκριθούμε.Γιατί τώρα;Γιατί οχι τώρα?Κι΄αν οχι τώρα πότε;

Τι βιώνουμε στη πόλη;Ιδιωτικές εταιρίες,όπως της κινητής τηλεφωνίας, εταιρίες του ευρύτερου δημόσιου τομέα ,όπως η ΔΕΗ,αιτούνται άδεια εκτέλεσης εργασιων  για την ανάπτυξη, εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των δικτύων τους μεσω των οποίων παρέχουν υπηρεσίες στους πελάτες τους.o Δήμος καλώς παρέχει τις σχετικές αδειοδοτήσεις, τις οποίες άλλωστε οφείλει να παραχωρεί και εκ του νόμου.

Όμως απο εκεί και πέρα αυτό που συμβαίνει περιγράφεται ως  μια χαοτική ασυδοσία.Οι εταιρίες μέσω των εργολάβων τους εκτελούν εργασίες για τις οποίες στη συντριπτική τους πλειοψηφία αν οχι στο σύνολο τους,δεν ελέγχονται, δεν επιβλέπονται ,δεν λογοδοτούν.Καλύπτονται πισω απο την εξασφάλιση της σχετικής άδειας,στις οποίες βεβαίως αναφέρεται οτι είναι υποχρεωμένες να αποκαταστήσουν  τις δημοτικές υποδομές στις οποίες παρεμβαίνου.Όμως πέραν τούτου κανένας άλλος έλεγχος ,καμία επίβλεψη για το πότε και πως.Δεν ελέγχονται ουτε ως προς την έκταση της αποκατάστασης,ουτε ως προς την ποιότητα της.Το αποτέλεσμα ; Το αποτέλεσμα το βλέπουμε όλοι.Δεν χρειαζεται ουτε μηχανικοί να είμαστε ,ουτε να διαθέτουμε τεχνικές γνώσεις.Ενα οδικό δίκτυο, το οποίο σκυλευεται απο την πλειοψηφία εταιριών  και εργολάβων και το χειρότερο; Δεν λογοδοτουν,δεν απολογούνται αφου πρακτικά δεν ελέγχονται.

Αυτή τη στιγμή ο Δήμος εκτελεί ενα γενναίο πρόγραμμα ασφαλτόστρωσης και αποκατάστασης του οδικού δικτύου,με χρήματα των δημοτών.Θα συνεχίσουμε να επιτρέπουμε τη διαιώνιση αυτής της χαοτικής ασυδοσίας;Εαν το επιτρέψουμε,τότε το το έργο της μεγαλύτερης ασφαλτοστρωσης για το οποίο έχει δεσμευθεί η δημοτική αρχή, δεν είναι απλώς πιθανό αλλά είναι δεδομενο οτι θα εξελιχθεί σε έρμαιο της πρακτικής που επιτρέπουμε.

Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει η τεχνική υπηρεσία με την έλλειψη μηχανικών είναι γνωστές και αδιαμφισβήτητες αλλα κάτι πρέπει να κάνουμε μεχρι να εξασφαλιστεί επιπλέον προσωπικό.Και επειδη η διαπίστωση και η περιγραφή ενος προβλήματος είναι ενα αναγκαίο βήμα ως προς την επίλυση του προβλήματος αλλά δεν αρκεί ,οφείλουμε να εξετάσουμε τις εναλλακτικές που έχουμε , κι΄αν δεν έχουμε να τις δημιουργήσουμε.Πως; O Δήμος και η αρμόδια υπηρεσία οφείλουν να εξετάσουν απο κοινού με τη νομική υπηρεσία το ενδεχόμενο μέσω μιας κανονιστικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου να επιβληθεί σε όλους τους ιδιώτες που εκτελούν εργασίες παρεμβαίνοντας στο δίκτυο υποδομών της πόλης ,να υποχρεωθούν να αναλάβουν το κόστος για την πρόσληψη εξωτερικού συνεργάτη ως επιβλέποντα μηχανικού για όσο χρονικό διάστημα εκτελείται το έργο .

Ο εν λόγω μηχανικος θα έχει αρμοδιότητα να παρακολουθεί απο τις εργασίες και τα μέτρα ασφαλείας οπως την οδική σήμανση μεχρι τον τροπο,το χρόνο και την ποιότητα της αποκατάστασης της παρέμβασης και να αναφέρει τις διαπιστώσεις του αποκλειστικά στην τεχνική υπηρεσία έναντι της οποίας θα είναι και υπεύθυνος.Οι μηχανικοί δε θα ειναι επιλογής των ιδιωτών αλλα θα προέρχονται απο μια λίστα διαθέσιμων μηχανικών την ευθύνη της οποίας θα μπορούσε να έχει το Τεχνικο Επιμελητηριο ενω η επιλογή του μηχανικού θα ολοκληρώνεται μόνο με την σύμφωνη γνώμη της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου. 

Αυτή είναι μια πρόταση,η οποία εφόσον νομικά δεν αντιμετωπίζει ζητήματα, θεωρώ οτι θα έχει και τη σύμφωνη γνώμη του ΤΕΕ/ΤΑΚ.Εν πάση περιπτώσει ειναι μια πρόταση για να βρεθεί άμεσα μια λύση στο πρόβλημα και οχι να περιμένουμε παθητικά είτε την πλήρωση των κενων σε προσωπικό ,είτε κάποιο νόμο.Είναι μια πρόταση .Θα μπορούσαν να υπάρξουν κι΄αλλές.Αυτό που θεωρώ οτι δεν μπορεί να υπάρξει ,ειναι αλλη ανοχή απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα.

Σημ:Το παρόν άρθρο προέρχεται απο την τοποθέτηση μου στη τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την ιδιότητα του Δημοτικού Συμβούλου της παράταξης ¨Ηράκλειο για Όλους¨.

0 σχόλιο
0

Σχετικές αναρτήσεις

Αφήστε ένα σχόλιο